İşletim Sistemi Kurulumu Çalışma Soruları

(Y) ROM ana kart üzerine sonradan takılan bir çiptir.
(D) BIOS, ROM içerisinde bulunan bir yazılımdır.
(D) BIOS, bilgisayar ilk açıldığında çalışır ve POST testini gerçekleştirir.
(D) POST, bilgisayarda bulunan ve ilk açılığında ihtiyaç duyulan donanımın doğru çalışıp çalışmadığını test eder.
(Y) BIOS’ta yapılan ayar değişiklikleri, ROM’a kaydedilir.

 (D) Eğer post anında bilgisayar “DMA Error” hatası veriyorsa “Doğrudan Erişimli Bellek devrelerinde sorun var” demektir.
8. (Y) “CMOS battery has failed” hatası CMOS entegresi arızalanmış demektir.(doğru cevap Pil Bitmiş olacak)

9. Bilgisayar ilk açıldığında BIOS yazılımının yaptığı teste .......  denir.(POST)
10. ...........içerisinde bulunan BIOS yazılımı, bilgisayar ilk açıldığında .............’e yüklenir.(ROM, RAM)
11. BIOS’ta yapılan ayar değişiklikleri, .........’a kaydedilir.(CMOS)

1. (D ) İşletim sistemi, kullanıcı ile bilgisayar arasında köprü görevi yürüten ve donanıma en yakın yazılım türüdür.
2. ( Y) İstediğimiz işletim sistemini donanıma bağlı olmaksızın bilgisayarımıza kurabiliriz.
3. ( D) Bilgisayarı kurulum CD ile başlatmak için BIOS’tan açılış önceliğinin değiştirilmesi gerekir.
4. (D ) İki veya daha fazla işletim sisteminin aynı bilgisayara kurulabilmesi için sabit disklerin bölümlendirilmesi gereklidir.
5. (D ) Görsel işletim sistemleri kullanıcı dostu olmalarına rağmen daha fazla bellek alanı kullanır.
6. ( D) SATA, RAID veya SCSI uyumlu sabit disklere işletim sistemi kurmak için ayrıca sürücü yazılımlarının kurulması gerekmez.
7. (Y ) Bölümleme, bilgisayarın sabit diskini kullanıma hazır hâle getirmek için yapılan bir işlemdir.
8. ( Y) İşletim sistemlerinde açılış sırası kurulum önceliğine göre belirlenir ve daha sonra kesinlikle değiştirilemez.

ÖLÇME VE DEĞERLENDĠRME
AĢağıdaki soruları dikkatlice okuyunuz ve doğru seçeneği iĢaretleyiniz.
1. AĢağıdakilerden hangisi ana kart üzerinde yer almaz?
A) Bellek B) ĠĢlemci C) GeniĢleme yuvaları D) Güç kaynağı
2. AĢağıdakilerden hangisi yonga setinin görevidir?
A) Bütün bileĢenleri üzerinde bulundurarak haberleĢtirmek
B) Veri akıĢını denetlemek
C) Verileri depolamak
D) ĠĢlemci hızını belirlemek
3. AĢağıdakilerden hangisi bir veri yolu değildir?
A) ISA B) PCI C) VGA D) AGP
4. Sürücüleri elle yüklemek için Denetim Masası’ndan hangi seçenek kullanılır?
A) Program Ekle B) Donanım Ekle C) Sistem D) Yönetimsel Araçlar
5. Bilgisayara bağlı olan donanımların sürücülerini görebilmek için Denetim Masası’ndan hangi seçenek kullanılır?
A) Program Ekle B) Donanım Ekle C) Sistem D) Yönetimsel Araçlar
AĢağıdaki cümlelerin baĢında boĢ bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlıĢ ise Y yazınız.
6. ( ) Aygıt Yöneticisi penceresi açıldığında bilgisayarda bağlı bulunan bütün donanım birimleri görüntülenir.
7. ( ) Sürücüyü GüncelleĢtir komutu donanıma ait yeni sürücüler yükler.
8. ( ) Bütün ana kart üreticileri aynı teknolojiyi kullanır.
9. ( ) Bir ana kartın montajı, kullanım kılavuzu olmadan doğru olarak yapılabilir.
10. ( ) USB portlar, seri ve paralel portlara göre daha hızlı çalıĢmaktadır.
11. ( ) LAN portu, ağa bağlanmak için kullanılmaktadır.
12. ( ) Yazıcı sürücüsü test sayfası, yazıcının doğru çalıĢıp çalıĢmadığını kontrol etmek için kullanılır.
13. ( ) Varsayılan yazıcı seçeneği yazdırma iĢlemlerinde öncelikli olarak bu yazıcının kullanılması sağlar.
14. ( ) Kimi zaman yazıcının modeline göre kurulum iĢlemine baĢlarken kapalı olması gerekebilmektedir.
İşletim Sistemi Kurulumu Çalışma Soruları İşletim Sistemi Kurulumu Çalışma Soruları Reviewed by Halil GÜLTEKİN on 01:14 Rating: 5

3 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.